söndag 10 februari 2008

Om mig

Efter att ha läst en massa andra bloggar där personerna i fråga berättar mer om sig själv för att göra det lättare för sin hemliga kompis så kom jag underfund med att det borde jag också göra.

Att vara en poppingla med ekologiska vibbar innebär:

1) Jag är utbildad biolog och älskar att vara ute i naturen. Jag ser som mitt mål att hjälpa till och rädda världen...bland annat genom att tjata på mina nära och kära hur viktigt det är med sopsortering och att köpa ekologiska varor när det går. Jag skulle nog kunna påstå att jag kan vara lite "pain in the ass" ibland :) En riktig mupp...så att säga...

2) Jag är uppvuxen på en gård med tjurar, får och hästar och har alltid älskat djur. Jag jobbar som djurskyddsinspektör och ska snart flytta till Ronneby och ta mig an bönderna där.

Två av hästarna hemma på gården. Det är alltid en som ska ha mest uppmärksamhet, gissa vem?

3) När jag blir stor vill jag ha får, höns och ett stooort grönsaksland. Jag äter nästan bara vegetarisk mat och gillar att testa nya recept. Jag gillar att använda allt som trädgården bjuder så jag syltar och saftar mycket och känner mig som en duktig husmor.

4) Jag lyssnar på musik nästan jämt. Jag älskar att gå på konserter och har ständigt mp3 spelaren i fickan. Även om många favoriter ändras lite då och då finns ALLTID R.E.M i topp.
Bang and Blame är alla tiders absolut bästa låt...någonsin!

5) Att läsa är något annat jag gillar. Marian Keyes och Joanne Harris är två favoriter men det mesta går hem. Jag älskar Harry Potter böckerna och Sagan om drakens återkomst av Robert Jordan.

6) Att sticka är ett sätt att koppla av för mig. Släppa alla tankar på annat och bara koncentrera mig på stickningen.

7) Romantiska Honk-Kong komedier är bland det skojigaste man kan se på och Daniel Wu är en favvoskådis!


Se där! Kanske blir det lite lättare nu...


Och idag lyssnar jag på Los Lobos - La Bamba för den gör mig på gott humör

Inga kommentarer: