torsdag 17 januari 2008

Jag håller på att sticka en bebiskofta. den är grön och lilarandig och färgerna trivs bra ihop. Något annat som trivs bra ihop med koftan är de fula små ovälkomna hålen som bildas när jag stickar. Jag gör precis som beskrivningen säger och jag drar och sliter i trådarna för att det inte ska bli hål men det gör det i alla fall. Vad gör jag för fel???

Det är alltså den här koftan från garnstudio som håller på att göra mej vansinnig.

Dessutom räcker inte garnet.

Den är inte ens speciellt rolig att sticka.

Jag vill ha nya, fluffiga, mjuka garn i fina färger som kan förvandlas till något fint och bra. Jag har en semla hemma i skafferiet som väntar på mig när jag kommer hem. Den köpte S för att överraska mig och jag har inte hunnit äta upp den än, Mums! Dessutom får vi tårta på jobbet idag eftersom JJ fyller år.

Idag lyssnar jag inte heller på någonting eftersom jag sitter på jobbet och känner mig omotiverad :( Lite Gogoll Bordello skulle faktiskt liva upp, undrar om jag har mp3 spelaren i väskan?

Inga kommentarer: