söndag 2 december 2007

Första advent


I måndags hade vi pysselkväll hos arbetskamraten. Jag glömde förstås bort att det var den dagen och hade inte med mig något pyssel till jobbet. På väg till arbetskamraten fick jag impulshandla lite pyssel. Det slutade med lite tjock filt och ett vitt garnnystan. Efter en kväll med trevligt sällskap, god mat och några timmars skvaller hade jag ändå tillverkat några glas/muggunderlägg och blev ganska nöjd.


Glas/muggunderlägg

I torsdags slutade jag tidigt från jobbet. S plockade upp mig och vi besökte julmarknaden på Kalmar slott. S jobbade i lördags så vi fick åka på torsdagen istället, och det var nog lika bra eftersom det var mycket mindre folk än vad det brukar vara. Som vanligt gick vi ganska snabbt genom hantverksdelen och hamnade bland all mat där vi provsmakade och smaskade en lång stund. Vi handlade även en del, kanske mer av tradition än något annat, men gott är det i alla fall.

Bilden har jag lånat från Kalmar kommun. (tänkte jag fick det eftersom jag ändå jobbar där...)

Fredagen startade halv fem. Åt ingen frukost men hade vett nog att bre två mackor och ta med mig, plus en termos med tevatten och några tepåsar. Halv sex plockade jag upp L utanför hennes hus och sen började den långa resan ner till Simrishamn. Måste tyvärr säga att jag inte blev så imponerad av "staden" och anställningsintervjun gick inte heller så bra. Det "klickade" inte, om man kan säga så. Jag är övertygad om att de inte väljer mig, och om de mot all förmodan skulle göra det är jag ganska säker på att jag tackar nej. Kvällen avslutades med pizza hemma och tidig sänggång. Varken S eller jag orkade gå och lyssna på kultiration som det var meningen att vi skulle göra...lite tråkigt, men jag är säker på att jag inte orkat uppskatta dem just då.

Igår sysselsatte jag mig med att städa lägenheten, adventspynta och byta alla gardiner. Nu är det fint och rött och mysigt. Dagen började med en riktig mysfrukost med S. Tända ljus i adventsljusstaken och elljusstaken i fönstret. Sen hämtade jag L och åkte ner till stan där vi gick på stickworkshop. Det var trevligt, kanske inte värt 150 kronor men lite inspiration fick jag åtminstone. Gjorde några små provlappar. Tänkte jag skulle lägga in en bild på dem men hinner inte riktigt nu eftersom jag snart ska på LARS WINNERBÄCK!!

Idag lyssnar jag på...Lars Winnerbäck...vad annars?

Inga kommentarer: