måndag 17 december 2007

Fler julklappar

Nu har jag stickat klart svärmors sjal och även hunnit med svärfars vantar. Det är första gången jag har stickat efter ett engelskt mönster...jag var en aning förvirrad i början och inte blev det bättre av att mönstret är från 40 talet. På den tiden var ju alla riktiga husfruar som bara genom att titta på en bild kunde lista ut hur de skulle göra för att sticka det mest avancerade plagg man kan tänka sig. Jag är i alla fall nöjd att det till slut blev ett par vantar även om de inte blev lika fina som på bilden på beskrivningen. Vantarna är stickade i Superwash Safir från Marks & Kattens. Garnet är supermjukt och vantarna blev riktigt tjocka och varma.
Jag har nästan köpt klart alla andra julklappar också. Det är bara en liten kvar till min mor och en del till sambon. Jag hoppas att jag har hittat en riktig pärla som han inte alls anar vad det är, jag tror inte ens att han kommer ihåg att han önskar sig den. Vad det är kan jag ju förstås inte skriva här eftersom han, än så länge, är den enda som någon gång då och då kastar ett öga på denna blogg. Jag kom på att jag har ju andra hälften av sambons familj att köpa till också. Det är nackdelen med att ha så många familjer att hålla reda på. Och den jag kallar svärfar är ju egentligen styvsvärfar, men för mig är han lika mycket svärfar som min riktige...

Så här såg det ut för ett par veckor sedan då jag blockade svärmors och M:s sjalar. Nu är de inslagna och klara för leverans.
I dag har jag beställt en nystmaskin och några dyra garner åt mig själv i julklapp. Jag måste ju ha några härvor garn att testa min nya nystmaskin på såklart.

Jag har så hemskt mycket pyssel i kroppen som vill komma fram, men när jag väl har tid, har jag ingen ork, och när jag orkar och vill är jag på jobbet. Jag började på julkalenderstickning men det gick åt skogen, jag har köpt ingredienser till lussekatter, men de ligger kvar i skåpen och snart är det inte ens lönt att baka något eftersom julen snart är över.

Jag ska avsluta med tre bra saker
1) Jag har stickat färdigt min tröja/väst i grå och mörkgrå Eskimo från Garnstudio
2) Jag fick jobbet i Skåne, men tackade nej. Det "klickade" inte och det kändes inte 100% rätt. Självförtroendet fick sig dock en skjuts.
3) Det är snart jul och jag får träffa alla nära och kära
Sen kom jag på en bonussak också. Jag fick kaffe och bulle när jag var ute och inspekterade kor i fredags, en sån liten gest kan förgylla min dag, då det inte alls är självklart att man som bonde vill fika med den "elaka och nitiska" inspektören!

Idag lyssnar jag på Abalone Dots






1 kommentar:

Simon sa...

julklappar till mig!!! Woho...idag ska jag köpa färdigt till dig.