torsdag 10 april 2008

Dumma bönder!

Nä, detta inlägg ska inte handla om att bönder i allmänhet är tröga eller korkade på något vis...jag är ju själv bondunge...utan om exakt det som står. DUMMA bönder.
Jag börjar komma in lite mer i jobbet nu. Var ute på ett par inspektioner i förrgår och man slutar aldrig förvånas över hur folk beter sig och behandlar sina djur...utan att nämna varken namn eller plats så måste jag spy lite galla över en person som i flera års tid fått en massa chanser att förbättra sin djurhållning, senast förra året var han tvungen att bygga en ny ligghall till sina kor som går ute året runt. Så när vi kom ut till honom så har han spärrat av hela ligghallen med stängsel och parkerat sin traktor där!!! Djuren (inklusive nyfödda kalvar) tvingas istället ligga ute i en hage med geggamojja överallt! Man bli så förbannad...och så trött...

En annan hade jättemagra kor och klagade på att fodret var så dyrt så det var ju ingen människa som hade råd att hålla på med jordbruk om vi (inspektörer) skulle komma och lägga näsan i blöt hela tiden...

Bilden är lånad från www.europa-kommissionen.dk enbart på grund av att det var en söt kalv


Har ni hört R.E.Ms nya skiva? Om inte tycker jag ni ska ta er en ordentlig funderare över varför ni har missat denna årets HÖJDPUNKT?! (Eller nu överdrev jag...höjdpunkten borde ju bli R.E.M. konserten i Sthlm i september)


Förresten en av mina favoritbloggerskor har länkat till mig på hennes sida! jag blir alldeles glad och varm i magen :)


Idag lyssnar jag på R.E.M! "Music will provide the light you cannot resist"

1 kommentar:

Bland garnnystan och sytråd sa...

Man upphörs aldrig att förvånas av dessa egoistiska människor. De har väl ändå valt att ha hand om djur, eller.....