lördag 9 augusti 2008

Gröna Sköna Sockar

Nu är det väl ändå på tiden att jag visar upp något stickat. Så man inte missar att detta från början var tänkt som en stickblogg...
Jag har använt garnet Trekking Hand art, i fägen Brazil. Jag ville att garnets skiftningar och färger verkligen skulle få komma fram, därför ville jag inte göra något invecklat mönster som med flätor och krusiduller. Jag tycker att detta mönster lyfter fram färgerna på ett finfint sätt och jag är väldigt nöjd. Hälen var lite speciell och sockorna blev aningens vida över vristerna, men annars sitter de som en smäck! Mönstret är det här: Show off stranded socks
Nu ska jag fortsätta kolla på OS, på nätet visar de gymnastiken, och den vill jag inte missa!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! vad roligt att titta runt hos dig. Det bästa av allt var att jag äntligen fick tips om vad jag kan göra av mitt Trekking hand Art garn. Så nu blir mitt andra par till socktoberfesten show-off stranded socks.

Helena Viking sa...

Hej!

Jag såg att du hade en svensk översättning på Candle flame sjal.
Skulle jag kunna be dig om en kopia?

mvh
Helena Wiking, Örebro

hwiking@hotmail.com