söndag 4 maj 2008

www.afhs.aland.fi/
Nu har vi sagt farväl till mormor en sista gång. Solen har strålat hela helgen och vädret har visat sig från sin bästa sida. Blommorna på graven lyser upp i regnbågens alla färger och jag tror att mormor hade varit nöjd. Mormor älskade blommor och blev lika glad varje gång någon av barnbearnen kom in med en bukett. Det spelade ingen roll om det var liljekonvaljer eller maskrosor eller när småkusinerna plockade av alla gräslöksblommorna. (Den buketten fick stå utomhus, men glad blev hon, lilla mormor)
Jag hoppas du, min hemliga vän, har överseende och orkar vänta ytterligare ett par dagar på ditt sista paket. Jag har helt enkelt haft tankarna på annat håll som du säkert förstår. Och tack till vännen som skickar mig paket. Ännu en fullträff!

Inga kommentarer: